Till innehåll på sidan

Välkommen till Strokeförbundet!

Vi är stolta över att välkomna Elisabeth Sundström Graversen till vårt team som ny verksamhetsutvecklare. Elisabeth är en erfaren samhällsintresserad ledare med bakgrund inom socialt arbete och en personlig anknytning till arbetet med stroke genom sin erfarenhet som anhörig till sin mor som drabbades av denna sjukdom.

Med över tjugo års erfarenhet inom ledarskap, ideella organisationer och förändringsarbete har Elisabeth en djup förståelse för hur man bygger och vårdar relationer samt driver strategiska initiativ. Elisabeth kommer senast från Riksförbundet Attention där hon var verksam som kanslichef och ledde framgångsrikt flera stora strategiska initiativ som resulterade i en betydande medlemsökning och stärkt ekonomi.

Elisabeth har också en unik förståelse för den politiska arenan, tack vare sin erfarenhet som tidigare kommunalråd. Den insikten är ovärderlig när Strokeförbundet strävar efter att påverka beslutsfattare och driva förändringar som gynnar personer som drabbats av stroke och deras närstående. Hennes erfarenhet ger oss en nyckel till att öka förståelsen för vår verksamhet och skapa meningsfulla relationer med beslutsfattare på alla nivåer.

Vi är övertygade om att med Elisabeths kompetens och engagemang kommer vi tillsammans kunna fortsätta att utveckla förbundet för en ny väg framåt!

Välkommen ombord, Elisabeth!