Tredje numret av årets StrokeKontakt är på ingång! Har du varit sugen på att prova på golf? Vi har träffat Mathias Eriksson som leder grupper med paragolfare i Ljungskile. Vi tar upp mycket av den aktuella forskningen kring stroke; Märta Berthold Lindstedt presenterar sin avhandling om synstörningar efter stroke, Ann-Cathrin Jönsson har forskat om fall efter stroke och forskaren Anders Rosengren har tagit fram Livsstilsverktyget som är en forskningssatsning som tar ett nytt grepp . Vi skriver om Sussi Wensmark som har fått sin stroke klassad som arbetsskada. Vi skriver om hur berättelser om stroke kan hjälpa andra och hur du kan göra för att berätta din historia. Som vanligt kikar vi in hos föreningarna och bjuder på recept och tankenötter. Vi hoppas ni får en trevlig lässtund med detta höstnummer!

Forskningsartiklarna som presenteras i detta nummer finns även att läsa här på hemsidan! Klicka här för att komma till forskningsrapporter.

Sussi Wensmark i artikeln Skyddsombudet fick stroken klassad som arbetsskada tipsar om nyttiga länkar för den som är intresserad av forskning och lagstiftning kring stroke och arbetsskada. De länkarna hittar du på denna sida (där även artikeln går att läsa).