Ett nytt nummer av medlemstidningen StrokeKontakt har förhoppningsvis redan ramlat ner i alla prenumeranters brevlådor! I detta nummer pryds omslaget av Husham Alkahamisi som fick sin första stroke på ICA-lagret och som sedan dess brinner för att sprida kunskap om stroke. Vi träffade Husham en förmiddag i Västerås för ett intressant samtal. Vi har också intervjuat Hélène Pessah-Rasmussen som i många år har arbetat med rehabilitering på Skånes universitetssjukhus, vi skriver även om både häst- och telefonrehabilitering samt om 3d hologram och smarta glasögon som hjälp i rehabiliteringen. Mycket spännande om rehabilitering som ni hör men det är också ett viktigt ämne för den som har haft stroke som vi aldrig kan skriva för mycket om.  Juristen har ordet skriver om vapeninnehav efter stroke och som vanligt får vi en inblick i lokalföreningarnas aktiviteter!

Trevlig läsning önskar vi på STROKE-Riksförbundet.

Intresserad av innehållet? Du vet väl att du som medlem får vår tidning StrokeKontakt 4 gånger per år? Klicka här för att bli medlem i förbundet!

Framsidan av StrokeKontakt nummer 1 2022. På framsidan är en närbild av Husham, i ica-mössa, glasögon och rutig skjorta, som intervjuas i tidningen.