Här lägger vi upp, allt eftersom, våra digitala samtal om stroke utifrån olika perspektiv.

Webinarium – tema: Stroke som arbetsskada

Medverkande:

Sussi Wensmark, fick sin stroke klassad som arbetsskada
Patrik Magnusson, jurist
Daniela Bjarne, sakkunnig på Strokeförbundet

Samtalet arrangerades av Strokeförbundet och ägde rum den 31 januari 2022. Samtalet sändes live via zoom.

Webinarium – tema: Hjärntrötthet

Charlotte Lindskog, lever med hjärntrötthet
Birgitta Johansson och Lars Rönnbäck, författare till boken Den ofattbara hjärntröttheten
Daniela Bjarne, sakkunnig på Strokeförbundet

Samtalet arrangerades av Strokeförbundet och ägde rum den 15 november 2021. Samtalet sändes live via zoom och publiken hade möjlighet att ställa frågor via chatten.

Webinarium – tema: Anhörig

Marie Winbo, Anhörigkonsulent
Anita Häggström, Strokeföreningen i Linköping
Carina Petersson, Vice ordförande Strokeförbundet
Daniela Bjarne, Sakkunnig, Strokeförbundet

Samtalet arrangerades av Strokeförbundet och ägde rum den 12 oktober 2021. Samtalet sändes live via zoom och publiken hade möjlighet att ställa frågor via chatten.

Ett digitalt samtal med Ronnie Gardiner som är grundaren av RGM-metoden. Ronnie berättar om bakgrunden till sitt engagemang och om hur RGM-metoden växt fram. Samtalet leds av Daniela Bjarne på Strokeförbundet.

Strokedagen 2021: Ett digitalt samtal tillsammans med Sivan Jansson, nominerad till årets eldsjäl och Torvald Engvall, författare till boken Ge aldrig upp!! som skedde på Strokedagen den 11 maj 2021. Vi vill tacka alla som kom och lyssnade, ställde frågor och visade intresse. Hoppas vi ses nästa år eller på våra andra arrangemang!

Ett digitalt samtal med Petra Ljungberg som fick en stroke framför filmkameran. Petra berättar om insjuknandet, sin kamp för att få rehabilitering, om varför hon ville göra en film och hur livet är idag 10 år efter stroken. Samtalet leds av Daniela Bjarne på Strokeförbundet.

Daniela Bjarne, sakkunnig på Strokeförbundet samtalar med Katharina Stibrant Sunnerhagen, professor i rehabiliteringsmedicin. Samtalet handlar om pandemins inverkan på strokevård och rehabilitering, olika behandlingsmetoder, vikten av vardagsträning och att man kan bli bättre hela livet.

Ett digitalt samtal mellan Daniela Bjarne och Anneli Torsfeldt Heikenborn om stroke, corona och hur man tar sig vidare.

Lyssna också gärna på vår strokepodd!